Sveriges Nationaldag

Funderar på att lägga ner här. Himla jobbigt att lägga upp bilder och ta sig tid att skriva nått. Kolla in mig på den perfekta minibloggen Twitter ist, Caroline_Anker.

Hejsan Hoppsan!

Ojoj vilken helg! Har haft fullt upp! Vi var lediga fredagen och fixade med min bil då. Sen grillade vi ute hos Johans föräldrar :)

På lördagen var det dags att rulla ner i landet och gå på bröllop. Vi chekade in på Varbergs stadshotell runt två tiden och vid tre satt vi i kyrkan. Johans pappas kusin gifte sig. Ett mycket vackert bröllop  :) Efter vigseln åkte vi till lokalen där festen skulle vara. Tre rätters, tårta och öppen bar. På söndagen åkte vi vägen om Ullared och shoppade lite.

Har bilder men dom få bli en annan gång. Helt slut efter ha putsat fönster, dammat, damsugat, diskat och tvättat.

Klämdag

Är långledig och det är riktigt härligt. Vi har redag hunnit med att damma, diska och damsuga. Johan håller på att fixa frukosten och jag sitter framför datan lite. Imorgon åker vi ju mot Varberg för bröllop :)

Igår åkte jag till stugan och umgicks med mammsen och pappsen :) Det blev spel, promenader och eldning i öppnaspisen. Mysigt :)

Vart är solen?

Så fint det var imorse när jag väntade på bussen. Sen har det regnat hela dagen. Jobbade till 18 idag och dåligt med bussar gav ett resultat att jag var hemma 19:30. Det har vart fullt upp hela veckan så det ska bli gött med långledigt :)

Torp

Vände upp och ner på Torp i måndags med Amina. Var på jakt efter en klänning till bröllopet på lördag :)

Tröjor

Leggins, både långa och korta.

Klänning och kjol

Finbesök

Efter promenaden kom Elin förbi. Lite kaffe ute i solen är ju aldrig fel :)

Morgon promenad

Ute på Strandpromenaden :)

Äntligen har dom bärgat båten som har legat på bottnen hela vintern.

En katt följde oss en bit under promenaden.

Ganska söt men vågade inte klappa den. Alla katter har fästingar, rabies och bits. Kom inte och säg nått annat!

Underbart! Snart är sommaren här :)

Söndag

Igår var jag på bio med Amina och Sofie. Först blev det middag på Butler´s och sen såg vi Dark Shadows :)

Förvirrad

Ojoj idag har jag hunnit med mycket. Fullt ös på jobbet med trachbyten inne på IVA och stigbygellagande. Tog bussen till Vänersborg för att handla vin till vinlotteriet på jobbet med en jobbarkompis. Vi blev snabbt klara och sen skulle jag ta mig hem. Lättare sagt än gjort, så var jag vilse. Surrade runt en stund och försökte tyda gpsn. Inte så lätt om man inte vet vart norr är! Jag hittar jättebra i Uddevalla men kommer jag utanför komunen är jag helt lost. Hittade tillslut bussen hem och sitter nu i soffan mätt och glad. Tvättar lite och sen blir det bara gos i soffan med Johan.

Några förslag på fredagsgott?

Jag går i dagar, i tröjan du hatar.

Gah

Att hinna ta sig tid till att blogga händer ju inte varje dag. Här har vi hunnit laga middag, diska, damsuga, damma, rensa kläder och startat en tvätt. Riktigt tråkigt väder med massa regn hela dagen. Vill bara krypa upp i soffan med Johan och gosa.

Igår så var det Vårruset. Självklart var vi där, gamla 12:an och gick. Jag och Tessan skulle egentligen joggat runt men hon hade lite feber. Hon tog sig iaf runt banan och sen väntade en picknik korg som belöning :)

Älskar den!

Så jävla go video! Älskar hur han dansar!

Sambofritt

Johan är iväg på fotboll. Jag passar på att ta det lugnt i soffan och småpysslar lite här hemma. Fullt ös på jobbet idag men kan inte säga att jag inte gillar det :)

Redan söndag

Veckorna går så fort att jag inte hinner med! Igår var jag med mamma och hennes kompis på IKEA. Lite saker till stugan skulle inhandlas. Efter det blev jag avsläppt hos kusin Hanna med familj. Mamma och kompisen skulle göra stan ;) Massa lek med Agnes och några besök i affärerna innan bussen gick hemmåt :) Elin och Wiggo kom hit med lördagsgodis och sen kom Svärt. Lite vin och Irisch coffie till hockeyn fick det bli :)

Idag var vi uppe tidigt för att förbereda för mitt kalas. Johan bakade och dekorerade tårtan helt själv medans jag fixade cup cakesen. Fina presenter och härligt sällskap. Med trångt om sittplatser får man dela upp kalasen :)

Filmtajm!

Fick min present av Johan idag. Han vet vad jag gillar :) Hemmagjordpizza och film resten av kvällen!